Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu

Taman Negara

Door: kim en ben

Blijf op de hoogte en volg kim en benjamin

17 April 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Taman Negara
We gingen van Kuala Lumpur naar het grootte nationalepark de Taman Negara.
Eenmaal naar een lange reis aangekomen in Taman Negara moesten we op zoek naar een hostel, na lang zoeken hadden we een dolmetorie gevonden dat is een kamer waar je met meerdere mensen op een kamer slaapt.waren hele aardige mensen.
Nadat we het hostel hadden gevonden zijn we de jungle in gegaan, maar niet voor zo lang want we hadden die nacht niet geslapen en moesten weer fit zijn voor de volgende dag want smiddags nadat we de jungle uitkwamen hebben we een 3 daagse jungle tocht geboekt voor de volgende dag(spannend want we hoorde er zoveel over van mensen dat er zoveel bloedzuigers waren en tijgers en beren en dat het zwaar was want je moest je eigen spullen dragen, nou we zouden wel zien)
De volgende ochtend moesten we om 10 uur klaar staan en vertrokken we met de boot eerst naar een plek waar je op moest schrijven hoeveel spullen je bij je had en wat je bij je had,en we moesten 2 euro betalen om foto's te mogen maken.
Daarna gingen we verder met de boot en moesten we 2 uur varen,na 2 uur varen waren we aangekomen bij onze beginplaats waar we starte.
Toen we daar aangekomen waren had onze guide al gelijk een bloedzuiger in zijn been( ik Kim dacht echt oooo mijn god als ik drie dagen de hele dag die beesten aan mijn benen heb overleef ik het niet want als je er een op je heb dan gaat het bloeden als een gek en ze zijn zo glibberig)
De eerste dag hebben we uiteindelijk 6 uur gewandeld over 8 km en heeft de guide ons bijv: een boom laten zien die heel giftig is als je dat gif in je mond krijgt ga je binnen 5 min. dood,en we zagen een boom die een stof afgeeft waar ze parfum van maken.
Nadat we aangekomen waren in de grot waar we gingen slapen moesten we gelijk stokken gaan zoeken in het bos om het kampvuur mee te maken,nadat we dat haden gedaan konden we ons wassen in de rivier.
Savonds kregen we lekker avond eten en zagen we een zilvervos en vleermuisen.
Er komen ook regelamatig olifanten maar niet die avond, dat was wel jammer.
De volgende ochtend we werden wakker en moesten eerst alles gaan afwassen in de rivier,nadat we dat hadden gedaan kregen we een jungle ontbijt dat waren geroosterde broodjes van het kampvuur en scrambled egs en natuurlijk thee.
Nadat we hadden ontbeten gingen we op naar de volgende plek.
We hoevden deze dag niet zo lang te wandelen,op een gegeven moment kwamen we aan bij een riviertje waar we mochten zwemmen(in de tussen tijd dat wij aan het zwemmen waren maakte onze guides ons middag eten.
Nadat we middag gegeten hadden gingen ze vissen,en doodde ze de vissen zonder een of ander moeite(het was voor ons avond eten)Daarna liepen we weer verder na onze bestemming onze hut,eenmaal aangekomen in onze hut zagen we dat in de hut binnen ook allemaal bloedzuigers rondliepen,nou dan slaap je niet lekker hoor want ze kruipen overal in.
maar oke we kregen ons avond eten de vis en nog meer eten(dat was echt goed geregeld wekregen genoeg)Snachts zag ik Kim nog een soort van Buffalo(ben wou niet wakker worden was te moe!!)
De laatste dag, deze dag moesten we heel veel over boomstammmen heen klimmen dat was trouwens heel vaak en over rivieren over steken dat was wel spannend!!
Deze dag had onze guide ons laten zien over een liliaan(zo'n boomdiegedraaid is) dat we als je hellemaal geen water meer bij je heb je uit deze boom kan drinken(was echt lekker) verder zagen we ook vaak olifantpoot afrukken en veel apen verder gingen we nadat we een stukje met de boot hadden gevaren nog zwemmen en over de canopy walk lopen(is heel hoog en de langste van de wereld)nadat we dat hadden gedaan gingen we terug en voelde we hoe moe we waren omdat je bijna niet slaapt.
Uiteindelijk hebben we ook nog een schorpieon gezien een big kikker een soort van grootte hagedis veel vogels die rare geluiden maken en olifanten drollen verder heb ik Kim maar 1 bloedzuiger gehad en Ben 11, maar ik had ook een lange broek aangedaan en er heel veel deet opgespoten en me broek strak dicht gedaan.Maar we hoorde van mensen die er hellemaal geen deet op spoten dat die er wel 25 per dag hadden moeten we echt niet aan denken.
Maar oke de volgende ochtend vertrokken we weer terug naar Kuala Lumpur omdat we het niet zo leuk vonden verder in Maleisie,de mensen zijn niet zo vriendelijk,dus dachten we laten we kijken of het heel duur is om naar Indonesie te gaan,dus wij inforemeren en het viel reuze mee.
We zijn de volgende ochtend naar indonesie vertrokken eerst met de trein toen met de boot en daarna met een busje naar Bukatingi(dat is een plaatsje in Indonesie)het was 10 uur met het busje.
Je hebt hier alleen maar 1 hoofdweg wat natuurlijk iedereen gebruikt en dat is niet zo van goei kwaliteit dus dat was wel spannend,er zitten gaten in de weg niet normaal, en de mensen hier rijden als debielen 1 keer was het echt te eng toen ging hij inhalen en het was echt op het nippertje afentoe hielden we ons hart vast maaroke we zijn nu heel in Bukatingi aangekomen en zijn hier nu voor de 2e dag.
Het is hier niet toeristisch dus de mensen kijken enorm naar je ze willen allemaal met je op de foto en auto's stoppen om je te bekijken we voelen ons hier net bekende.
Verder leren de kinderen hier allemaal Engels dus als wij ergens lopen komen ze naar je toe om te vragen of ze je een soort van anquete mogen afnemen.
Gisteren waren we gevraagd om mee te gaan naar een school, nou echt iedereen bekijkt je en ze vragen alllemaal mogen we met je op de foto maar ook echt 10 keer of meer echt grappig!
Morgen vertrekken we met het vliegtuig naar Jakarta en we gaan vanaf Jakarta waarscheinlijk naar Bali(Stien en Freek we gaan er zowieso naar toe waarscheinlijk over +- 7 dagen)we hoorden alleen net dat we met Air Asie dat is waar we mee vliegen maar 15 kilo p.p mee mogen nemen dus dat is wel minder maar we moeten maar kijken.
Verder in Indonesie eten met je handen is normaal(heeft ben al gedaan)en met eten krijg je heel veel gerechten op tafel en dan kan je pakken wat je wilt en dan betaal je uiteindelijk wat je gegeten hebt.Verder hebben we ook heel veel backpackers ontmoet en is het in Indonesie echt goedkoop!
We kunnen er hier helaas geen foto's opzetten maar jullie hebben al weer een heel verhaal!!
Kus ons

• 18 April 2008 - 12:09

Tanta Nel:

nou jullie hebben al heel veel meegemaakt zeg.Wat eng van die bloedzuigers en spannend die rivieren over te steken,jammer dat je geen olifanten hebt gezien.Geniet maar in Indonesie en eet maar lekker met je handen,groeten en liefs van je tante.

• 18 April 2008 - 12:41

Esther:

hey kim en ben.

wat super allemaal heb al jullie verhalen gelezen en alle foto's gezien echt mega super allemaal.
    ik vind het ook allemaal maar lef hebben hoor met al die dieren enz en die langen reizen, maar wel echt super super gaaf allemaal. kim je hebt je peircing:P en ben jij ook piercings en tatoe toe maar hoor:)
    nou ik blijf kijken naar jullie foto's en berichtjes.
    geniet van alles en van elkaar.

dikke kus esther

• 18 April 2008 - 13:01

Wilminkies:

Wauw wat een avontuur allemaal en Kim ik herken je nu al niet meer terug, ben je echt die Kim die al een vies gezicht trok als ik vroeger de lepel of vork van mijn eigen kids gebruikte? En nu gewoon door de jungle worsteld met bloedzuigers? Super je wordt steeds stoerder. Heel veel fun en pas goed op elkaar veel liefs van ons.

• 18 April 2008 - 14:01

Mam:

Was wel blij met jullie smsje dat jullie heelhuids uit de jungle zijn gekomen.Had niet verwacht dat jullie nog even Indonesië zouden aandoen, wat wordt het volgende land voor Australië? Nog even en jullie willen echt niet meer naar huis!! (is natuurlijk niet de bedoeling)

Dikke kus en liefs van mij.

• 18 April 2008 - 19:48

Opa En Oma G.:

Lieve Kim en Benjamin. Wat fantastisch dat jullie dat allemaal meemaken en wat een lange reizen,prachtig hoor. En wat een lang verhaal enig. Wat leuk dat jullie met je handen mogen eten dan is het zeker lekkerder? De foto's zijn prachtig en zo genieten wij er ook van. Wij zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal. Wees voorzichtig en veel liefs van ons. Dikke knuffel voor allebei.

• 19 April 2008 - 09:18

Maaike (van Daniel):

He Ben en Kim!

Wauw! En zucht, ik ben wel erg jaloers hoor........
    Wat een gave dingen doen jullie allemaal!
    We missen jullie hier giga hoor. Het wordt eigenlijk tijd om naar de kapper te gaan maar heb geen zin. Ingrid en ik gaan maar een keer samen ofzo naar Amsterdam. Hahaha. Ook heb ik mijn stage afgerond!! Goed he, nu ben ik bijna afgestudeerd.
    Nou veel plezier nog daar. Doe vooral allemaal dingen die je nog nooit hebt gedaan.

Dikke kus Maaike

• 20 April 2008 - 19:44

Steph:

zo,zo! niet plannen dat had ik niet verwacht zomaar naar indonesië! Wel heel erg coowl!
    Ik krijg al helemaal de kriebels bij het idee van die bloedzuigers...bah!

Ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben

Hou ons op de hoogte en veel plezier in indonesië!

XXXXXXX Steph

• 21 April 2008 - 07:03

Pa En Ma:

He lieverds.
    Wat een avontuur zeg!Slapen in een grot,gaaf hoor.Nu ook nog naar indonesie super.Lieverds wij houden veel vam jullie,wees voorzichtig.Dikke kus

• 22 April 2008 - 21:18

Monique En Francis:

Hallo stel!! Ik kijk net op jullie site. Heb nog niet eens alles gelezen en ben nu al jaloers. Heb je nu echt die tattoo?!?!?! Jullie genieten wel met zijn 2en en gelijk hebben jullie. Tsja, mijn haar moet nu toch echt geknipt worden dus kan je misschien effe een dag terug komen??? Kleine moeite toch?? Ik hoor het wel. Dikke kus, Monique