Wat gaat de tijd toch snel !! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd toch snel !! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd toch snel !!

Door: ben en kim

Blijf op de hoogte en volg kim en benjamin

01 Februari 2009 | Australië, Brisbane

HALOOOOO daar zijn we eindelijk weer.

we hebben in deze lange tijd al weer heel wat meegemaakt.

De afgelopen keer vertelde we dat we in sydney zouden gaan werken en dat we in sydney oud en nieuw zouden gaan vieren maar dat is even wat anders gelopen.

In sydney hadden we donatie werk gevonden wat goed geld verdienen was maar hellemaaaaal niks voor ben.
Hij heeft het voor 2 dagen gedaan en was het hellemaal zat (het is ook geen mannen job ! )

heel wat dagen heeft hij toen gezocht voor werk in sydney en zelfs een bar certificaat gehaald,die je hier nodig hebt om in een bar te kunnen werken.
Wat uiteindelijk ook niks opgeleverd heeft want er was gewoon verder geen werk in sydney.

Toen hebben we gebeld naar fruitpluk werk,of er werk was in de buurt van sydney.
Gelukkig was er werk,alleen wel 1400 km van sydney vandaan !!
En wat het grappige was is dat we er al de volgende dag moesten zijn, dus tent inpakken en gaan !!
Daar ging ons oud en nieuw in sydney (dat was wel jammer)en ik (kim) had natuurlijk nog gewoon me baan in sydney dus moest snel naar de stad en ontslag nemen en me geld krijgen, want dat kreeg in contant.

We zijn die dag om 16.00 uur uit sydney vertrokken en op weg gegaan naar Mandubbera(de plek waar we gingen werken)
Savond's hebben we even geslapen en zijn daarna weer verder gereden want we moesten daar op tijd zijn.

Op de weg naar Mandubbera hadden we nog een lekke band (maar gelukkig heb ik een slimme man ) die weet hoe die dat moet verwisselen.
Dus na 10 minuten konden we al weer verder rijden.

Rond 16.00 uur kwamen we aan in Mandubbera en kregen we te horen dat we nog 1 dag moesten wachten voor het werk(hebben we daarvoor zo gehaast)maar oke kunnen we nog 1 dagje relaxen voor dat we beginnen met werken !!(we moeten namelijk al om 05.30 uur in de ochtend beginnen met werken en nog een half uur er heen rijden dus al om 04.30 uur in de morgen op) dat is best vroeg,maar we zijn elke dag wel om 2 uur klaar met werken,dat is wel erg lekker !!

Op onze vrije dag hebben we nog onze groep ontmoet waar we mee gingen werken,wat heel gezellie was.
we werken met 2 duitsers,2 italianen,2 australiers,2 engelsen,ons en nog 3 andere nederlanders.

O sorry ik heb jullie nog niet verteld wat we gingen doen voor werk,we gaan mandarijnen plukken.
Er zitten zeg maar te veel mandarijnen in de bomen die te dicht op elkaar groeien en die moeten wij ruimte geven door er mandarijnen uit te halen.
Je staat de hele dag op een ladder in de boom en plukt mandarijnen,wat heel saai is !!!!

Maar oke de ochtend vroeg opstaan :
Dat ging op zich de eerste keer wel goed !! maar dat bleef het ook bij(we hebben ons nooit verslapen maar het was niet makkelijk om elke ochtend zo vroeg op te staan)
Dan moesten we elke ochtend een zand weg rijden wat niet echt fijn was.
Maar we kunnen verder niet klagen over het werk, het is saai maar makkelijk geld verdienen voor mandarijnen uit de boom halen.

Oud en nieuw kwam er natuurlijk ook al bijna aan en we wouden natuurlijk wel wat doen met oud en nieuw !! (in mandubbera is echt niks te beleven)dus hadden we nog 2 dagen meer vrij gevaagd en zijn we met onze hele groep en nog meer mensen naar een groot pretpark gegaan 400 km van Mandubbera vandaan.

Het pretpark was super leuk maar de avond van oud en nieuw viel ons europeanen echt tegen !!
Er was bijna geen vuurwerk !! en dat is oud en nieuw.
In australie is het illegaal om vuurwerk te kopen, dus is er maar heel weinig.
Aaaa dat was jammer waren we nou maar in Sydney, helaas pindakaas !
We hadden verder een hele gezellige dag met iedereen en we hebben een leuk pretpark gezien.

En ja nu weer na werk(dat is minder)
We hebben toen nog 2 en een halve week langer gewerkt wat genoeg was.
anders hebben we geen genoeg tijd om de rest te zien van australie.

Een dag na werk reden we terug over het zand pad en reed een van de jongens van de groep te hard door een bocht met ons erin en zijn we over de kop gevlogen met de auto, wat echt super eng was !!
We hebben echt super geluk gehad,want we hadden alleen maar een paar schrammetjes en verder niks.
De auto is niks meer waard, als je dat ziet denk je woooh dat ziet er niet goed uit.

Gelukkig hoeven we nooit meer over dat zand pad en nooit meer met hem mee te rijden.

Gelukkig zijn we nu ook klaar et werken en kunnen we weer verder reizen !!!!!!!!

We hebben verder een super tijd gehad daar en het echt heel leuk gehad met alle mensen !!!.

Na het werken zijn we nog met ze allen naar Frazer Iland geweest wat ook echt super was !!

Dat is een eiland waar je alleen met een 4 wd ( 4 wiel drive) kan rijden en echt super mooi is.

We hadden 2 auto's gehuurd (4 wd) en zijn daar 3 dagen geweest met een groep van 9 van werk.

Ben vond het ook echt super omdat het best spannend is om te rijden.
Het is de hele tijd hobbel de bobbel en super smal.
Je komt natuurlijk ook auto's tegen wat best spannend is.
Je rijd de hele tijd door los zand wat niet makkelijk is, je komt heel makkelijk vast te zitten(maar dat is juist allemaal het leuke ervan)

Op Frazer Iland waren hele mooie zandduinen, mooie meren, alles was zo mooi.
Savond's waren er allemaal dingo's
(wilde honden) wat ook erg leuk was om te zien !

Na Frazer Iland hebben we afscheid genomen van iedereen en zijn we eindeijk weer samen.

De planning was om natuurlijk hellemaal naar bovente rijden(naar Cairs) maar er is op het moment zo veel regen, en wervel winden waardoor we er maar voor hebben gekozen om dat over te slaan.
Dat is heel Jammer, want we wouden nog gaan snorkelen en ski diven maar dat kan nu gewoon niet met het weer.
Het weer blijft waarscheinelijk zo tot mei dus hellaas zit dat er niet in.
We hebben een paar dagen in het regen gedeelte gezeten en dat is echt niet leuk.
We wouden naar nationaleparken, waar we niet heen konden omdat wegen geblokkeerd waren, door de regen en dat is dan ook niet leuk.

Dus we zijn omgekeerd en komen gewoon nog een keer terug naar australie,want we moeten de grote rode berg in het midden van australie ook nog zien(het is echt te duur om daar heen te vliegen),dus hebben we bedacht dat we hier heen gaan met onze huwelijksreis !!

Verder vinden we tot nu toe de oostkust het minste leuk,maar wie weet komt er nog wat moois.

We willen ongeveer nu in 15 dagen in Sydney zjn om onze auto te gaan verkopen,wat hopellijk een beetje sne gaat.

Hellaas komt het einde al een beetje in het zicht wat heel jammer is,maar ook wel weer lekker!

Kisses ben and kim

P.s Rees en George van harte gefeliciteerd met jullie kindje echt super coooolllll !!!
Geniet er lekker van, we kunnen niet wachten het te zien.

• 01 Februari 2009 - 10:47

Wilminkies:

Wow, zo zie je maar een ongeluk krijg je zo, en gelukkig ook een goede bescherm engel, zelfs ik schrik ervan, kan je nagaan hoe jullie geschrokken zijn. Ja wel gek dat het einde van jullie reis al weer in het zicht is, zo heb je een afscheidsfeest en zo zijn jullie alweer met de terugreis bezig, wel zouden wij het wel weer heel leuk vinden om jullie in levende lijve te kunnen zien en alle verhalen te horen en foto's te zien. veel liefs en pas goed opelkaar.

• 01 Februari 2009 - 15:40

Margreeth:

Hallo daar noeste werkers!

Wauw....., dat gaat van SUPER, naar echt niet leuk. Precies het echte leven! Wat een ervaringen; te mooi om waar te zijn en toch echt waar! 'k Kan me ook wel weer voorstellen dat jullie terug willen. Op een gegeven moment is 't mooi geweest. 't Zal moeilijk zijn (denk ik) weer een beetje te wennen aan onze (kleine) kikkerlandje. De wijdsheid die jullie ervaren hebben, valt hier moeilijk te evenaren. Jullie hebben een FANTASTISCHE tijd gehad 't is heerlijk daarop altijd te kunnen terugzien. Geen zorgen over die auto, die raken jullie wel weer kwijt. 'k Wens jullie nog een fijne tijd daar en.......gezond weer thuis!

Met een hartelijke groet vanuit een (bitter)koud Den Haag.
    Margreeth

• 03 Februari 2009 - 09:11

Judith Harold :

Hoi kim en ben Wat geweldig toch wat jullie allemaal ervaren ook heel leuk om te lezen .gelukkig is het allemaal goed afgelopen en fijn dat je toch steeds weer werk vind. dat is hier iets anders. Met ons gaat alles z'n gangetje maar moet ik wel op zoek naar een andere baan. Geniet nog lekker van alles wat je meemaakt en tegenkomt. lieve groet judith

• 09 Februari 2009 - 21:57

Lia En Jos:

omdat we veel te lang niets van jullie konden lezen waren we al wel mondeling op de hoogte van een aantal van jullie avonturen.Maar er zitten wel echt spannende momenten bij hoor!Beloven jullie wel dat jullie alles verder heel laten en met al je ledematen terug in Nederland komen.Wat gaat de tijd dan snel ineens!!Neem het er nog lekker van nu het nog kan.xxx uit Almere

• 15 Februari 2009 - 13:09

Stiene Bezuijen:

Hallo lieverds,

Geniet nog maar heel veel van al het andere want Nederland is weer bijna in zicht!

Jullie verhalen zeggen een boel en jullie hebben zo veel gedaan, gezien en alles aangepakt wat op jullie weg kwam. Voel me (bijna) net zo trots als jullie ouders. Hoop dat jullie de auto goed kunnen slijten en dat ook de laatste dagen nog veel leuks mag opleveren. Veel luieren en bijtanken.

Tot gauw en onze hartelijke groetjes, zoenen etc.

Veel liefs,

Freek en Stiene

• 16 Februari 2009 - 11:54

Tanja, Marinus, Dave:

Hoi Hoi,

Tja wat gaat de tijd toch snel, het lijkt nog maar net geleden dat jullie een afscheidsfeestje gaven maar we zijn alweer bijna een jaar verder. Ik lees overal een beetje dat het einde nadert maar wanneer zit het er nou echt op? Hebben jullie al een datum wanneer jullie terug komen? Wij kunnen niet wachten om jullie weer te spreken en te zien. Nou tot gauw zullen we maar zeggen. Veel liefs van ons allemaal

• 28 Februari 2009 - 14:50

Jos,lia,fedde,sjoerd:

he aussie..van harte gefeliciteerd,een geweldige verjaardag gewenst en binnenkort komen we wel voor taart en verhalen!lieve groeten jos lia fedde en sjoerd