het werken in Perenjori en Baddingara - Reisverslag uit Sydney, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu het werken in Perenjori en Baddingara - Reisverslag uit Sydney, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu

het werken in Perenjori en Baddingara

Door: ben en kim

Blijf op de hoogte en volg kim en benjamin

12 September 2008 | Australië, Sydney

hey lieve mensen,

zoals iedereen denk ik doorheeft zijn wij de afgelopen maand aan het werk geweest en hebben heel veel dingen gedaan die we nog nooit van tevoren hebben gedaan.

We zijn begonnen met werken in Perenjori(klein plaatsje in de outback)voor een farmer(een hele lieve oude man).
We hebben daar veel geholpen met ontkruid(bomen)uit de grond halen met een bijl wat best zwaar was om te doen,omdat die bijl zwaar is.
Ben heeft daar ook heel veel in tractors gereden omdat die oude man dan vast kwam te zitten in het zand en ben en ik hem er dan uit moesten halen.
Verder hebben we daar maar 5 dagen gewerkt omdat de andere famrer op ons zat te wachten.

We zijn toen doorgereden naar Baddingara(2 uurtjes rijden)naar de andere farm waar we intotaal 3 weken hebben gewerkt.

We hebben op deze farm heel veel met schapen gewerkt,wat erg leuk was.
Bij hem op de farm kwamen 4 mensen om de schapen te scheren en daar moesten wij bij helpen.
Wij moesten ze daarna in een rij in een hok zetten en ze een spuitje in de mond geven met vitamine(wat best lastig was,omdat schapen veel sterker zijn dan ons,of in ieder geval dan mij(kim).
We hebben ook een paar dagen de staarten van de lammetjes er af moeten halen,wat alleen maar goed is voor de lammetjes omdat er anders vliegen in gaan zitten en die eten het op en leggen er dan eitjes en zo gaat dat hellemaal verder en daar gaan ze dan uiteindelijk aan dood.
We hebben een aantal schapen gezien die bij vliegen waren gegeten en die waren echt hellemaal verrot en klaar om dood te gaan.

Wat we deden was:
Ze gaan in een groot rond ding waar 5 lammetjes in passen dan iedereen doet wat de een doet een oormark de ander doet spuitje voor vitamines en een scretch de ander doet de staart eraf halen(wij gelukkig niet) en dan nog iemand anders deed een ander oormark en spul over het bloedende gedeelte dat ze niet als nog bij vliegen worden gegeten.

Het was best wel zielig om te zien maar het is beter voor de lammetjes zelf en anders gaan ze dood.
Het was een hele ervaring om te doen ook de schapen na het scheren omdat het geen dingen zijn die je normaal doet.
We moesten ook de schapen en de lammetjes uit de bossen halen wat nog best ingewikkeld is en ze naar de goede plaats brengen.
Wat minder was om te zien is dat er een aantal schapen en lammen dood gingen door te lang geen eten(omdat ze in de hokken waren zonder moeders en zonder eten)en door de schok van het scheren of te slap zijn dat was wel minder maar dat hoord erbij.
Ben heeft ook een hele ervaring met vechten met rammen(om ze afentoe te pakken te krijgen,die springen overal uit en gaan overal heen.
helaas is de farmer nu bezig met ze te verkopen omdat het hier voor hun een hele slechte tijd is.
Het is alleen maar mooi weer en alle spullen die ze aan het planten zijn gaan dood(graan,canolla enz.)en dus geen inkomsten dit jaar voor de farmers dus moet hij ze schapen verkopen(wat ook best zielig is om te zien omdat veel moeders en lammen uit elkaar worden gehaald)
we warne bijde hellemaal bond en blauw van het werken met schapen.

Maar oke nu even genoeg over schapen we hebben verder ook veel hekken gemaakt en afgehaald en veel geholpen met opruimen op de farm.
we hebben veel in tractors gereden en veel vrachtwagen en auto's afgewassen en geld verdiend uiteraard.

We hebben op de farm heel veel red back spiders gezien(die zijn heel giftig) en veel bobtails(dat lijkt een beetje op een slang maar is minder eng)
verder hebben we veel kangaroos gezien en dode vossen(die doden ze hier omdat ze anders alles opeten)
wat we verder veel hebben gezien is schapen(waar we nog heel veel over gedroomd hebben)en grooote mieren echt judge.

verder zijn we hier op de farm nu klaar met werken en vertrekken overmorgen terug naar perth en gaan daarna of nog even werken(dat ligt eraan wat voor baantjes ze voor ons heeft) of verder reizen naar alice springs en het midden of australie
We willen de rest zien!!

Kussss ben en kim

• 12 September 2008 - 09:47

Wilminkies:

Wauw wat een verhaal weer. Jullie zullen wel goed hebben geslapen met al die schapen in je hoofd. (schapen tellen als je begrijpt wat ik bedoel) Ook wij hebben een fantastiche reis gehad in Canada, en ook regelmatig beren gezien. Ook soms best eng. Nou we kijken al weer uit naar het volgende bericht. Veel liefs van ons allen.

• 12 September 2008 - 17:38

Wim:

Lieve Kim en Ben,

Nooit gedacht dat jullie zouden gaan boeren,je vader wilde dat graag,en jullie doen het nu werkelijk en die Kim,
    zo schoon meisje bang voor alles en nu mag ze alles doen wat erg leuk lijkt.
    Drinkt Ben nog steeds bier, en heeft al een buikje gekregen, zeker geen Sonha Bakker daar in Australie.

Kunnen julie de boederij niet over nemen van die oude boer, komen we wel daarheen.
    Angelique wil ook wel eens schapen scheren.

We gaan morgen naar Griekenland, een weekje weg.

Sucses daar in het verre land.
    wim

• 12 September 2008 - 18:10

Tante Nel:

jullie beginnen al aardig engels te schrijven,je kunt duidelijk zien dat je de hele dag engels spreekt.Hier gaat alles goed groeten van oma cornelisse.die geef ik weer een kopie van deze mail dat vindt ze echt geweldig leuk.

• 12 September 2008 - 23:42

Margreeth:

Hallo daar globetrotters,

Je zou bijna zeggen dat het eentonig wordt, die spannende verhalen. 't Is telkens net alsof 'k een avonturenroman lees. Soms ruik ik zelfs 't boerenland.
    Wat een ervaringen doen jullie op, wat een klussen klaren jullie. Als jullie terug zijn (áls jullie terug zijn), draai je nergens meer je handen voor om. Nergens zie je meer tegenop, jullie zijn snoei sterk (geworden)! Wat ik ervan begrijp gaan jullie nu weer een ander deel van 't land verkennen. Ik houd jullie site in de gaten, want 'k leef met jullie mee.
    Veel plezier (in alle opzichten).

Een hartelijke groet uit een vochtig Den Haag.

Margreeth

• 13 September 2008 - 16:17

Resida En George:

Lieve Kim en Ben,

Weer fantastiche verhalen allemaal. Jullie zullen al aardige spierballen aan het kweken zijn. Geweldig dat jullie het zo leuk vinden, zeker ook om met dieren te werken. We volgen jullie graag, al mis ik jullie stemmen wel.
    Nou en hier gaat alles zijn gangetje. Mijn buik begint al aardig te groeien.
    Heel veel plezier nog, maar dat lukt goed he!

Liefs George, Resida en ?

• 15 September 2008 - 16:32

Opa En Oma G.:

Lieve Kim en Benjamin. Deze keer hoorden wij van je ouders dat er een berichtje was van jullie, daarom reageren wij nu pas. Wij vinden het altijd spannend jullie verhalen te lezen. Wat maken jullie veel mee. Wat voor weer hebben jullie nu? Was het koud van de winter bij jullie? Hier wordt het nu iets kouder de zomer is voorbij.Jammer hoor.Nu lieve kinderen wees voorzichtig. Wij houden van jullie. Veel liefs van ons. Dikke kus. Daaaaaaaaaaaaaaaag.

• 15 September 2008 - 18:03

Pa En Ma C:

Hoi lieverds,
    Tjonge wat kunnen jullie werken zeg! Het wordt tijd voor leuke dingen!
    Een lekker lange snelweg van 1500 km of zo. We vonden het fijn dat jullie even gebeld hebben, goed jullie stem te horen. Blijf vooral genieten!!! Ben je krijgt een nieuwe van je moeder zegt ze!(je weet zelf wel wat.
    Kus van ons.

• 15 September 2008 - 19:19

Hans:

Dag Kim en Ben,
    Zo zie je maar weer het kappersvak is nooit weg,zo knip je haar en zo knip je staarten.Het wordt nu zomer bij jullie he?Krijgen jullie al een Aussies accent?We wensen jullie heel veel plezier en groet van ons allen.Hans en Cissy

• 16 September 2008 - 06:47

Lia:

hello there
    wauw wat een stoer verhaal weer!Ik zou wel eens een uurtje(wat langer mag ook..) om een hoekje willen kijken naar jullie in actie.Kan me er niets bij voorstellen.Daar zijn vieze haren of stinkende hoofden niets bij.Geniet lekker verder,maar weet wel dat we jullie missen bij elk familiefeestje!grote groeten jos en lia

• 05 Oktober 2008 - 10:55

Tineke En Henk:

Jemig Kim en Ben jullie doen het toch maar. Ik durf dat niet. Als ik daar zou zijn zal ik wel moeten denk ik? Maar goed het is al weer een poosje terug dat we wat gehoord hebben van jullie. Gaat alles nog naar wens? Laat gauw weer iets weten groetjesvan Tineke en Henk

• 16 Oktober 2008 - 14:41

Team Studio Stroop!!:

Hey lieve Ben!
    Wij missen jou!!!!!!!
    Het is even rustig in de winkel en we moesten aan je denken :-)
    Hier gaat alles goed...we hebben veel leuke klussen en je hebt ons uitje naar de Efteling gemist!!! We vinden al jullie verhalen erg spannend om te lezen en kijk volgende week ook eens op onze nieuwe website!
    Heel veel plezier nog, geniet ervan en tot snel!!!

Heeeeeeeel veel liefs van ons ALLEMAAL!! En ook voor Kim!

xxxxxxxxxxxxxxxx
    Team Studio Stroop

• 06 April 2009 - 13:02

Marieke:

Vreselijk! Je gaat toch niet beweren dat de staarten van die lammetjes er zonder verdoving af worden gehaald? En wat hebben ze je goed aangepraat dat het beter voor ze is! Not! Ze hebben die staart niet voor niks en er is nog nooit een dier dood gegaan omdat het een staart heeft! Het is waar dat ze makkelijker wormen krijgen, maar daar kun je ze ook wormenpasta voor geven! Het is gewoon een geldkwestie! Die arme, arme beestjes! Om over de rest, het oormerken en de van honger stervende diertjes nog maar te zwijgen!