c yours later - Reisverslag uit Perth, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu c yours later - Reisverslag uit Perth, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu

c yours later

Door: ben en kim

Blijf op de hoogte en volg kim en benjamin

15 Juli 2008 | Australië, Perth

Hey daar zijn we weer

Waar waren we,
Bij Port Hedland,we hebben deze dag onze auto laten maken en konden nu eindelijk opweg naar Karajini Nationalpark.
Eenmaal opweg ging het hellemaal goed totdat hij naar 3 uur rijden weer oververhit raakte.
We moesten uiteindelijk elke 10 min. weer stoppen en hem laten afkoelen.
Gelukkig was er tussen port Hedland en karijini een Road House waar we konden overnachten.
We hebben daar een nachtje geslapen en zijn de volgende ochtend zonder problemen verder gereden naar Karijini Nationalpark.
Eenmaal in Karijini Nationalpark,het was echt zo mooi(we hebben er ook hele erge mooie foto's van gemaakt)Er waren 2 hele mooie watervallen en 2 pools die ook prachtig waren en het leuke was ook dat het peachtig weer was.
Nadat we de halve dag geklommen en gelkautert hadden om alles te zien wouden we nog even terug rijden naar het Visitor Centre vanaf ons caravanpark.
Nadat we daar geweest waren wouden we terug rijden naar de camping alleen onze auto wou niet meer starten.
En ja en nu, het was al laat er waren nog maar weinig mensen dus moesten we tot de volgende dag wachten en daar bij het visitor Centre slapen(wat best spannend was,er was daar hellemaal niemand)
Savonds hebben we nog dingo's(wilde honden)gezien en moesten de volgende ochtend maar afwachten.
Gellukig zijn we in Australie en zijn de mensen hier heel behulpzaam.
Een man heeft ons geholpen en een push start gegeven.
We gingen nu opweg naar Tom Price een klein plaatsje om onze auto te laten maken.
Toen we daar aankwamen hebben we de volgedne dag gelijk onze auto laten nakijken en hebben wet te horen gekregen dat we beter een nieuwe auto konden kopen en dat er zoveel dingen aan gemaakt moesten worden en dat,dat veel meer geld zou kosten om hem te laten maken dan een nieuwe te kopen.

We hebben de gok genomen om te proberen met onze auto naar Perth te rijden,wat ook gelukt is,en zijn in 2 dagen rechtstreeks naar Perth gereden om daar onze auto te kunnen gaan verkopen.
We moesten onderweg wel vaak stoppen om de auto te laten afkoelen,maar we hebben het gered.

We hebben de volgende dag gelijk onze auto te koop gezet en hem uiteindelijk verkocht voor 600 dollar.
We hebben zelf een Ford Falcon gekocht en zijn er tot nu toe erg blij mee.
We hebben alleen onze wielen moeten vernieuwen maar dat is geen groot probleem.

En ja en nu we moesten op zoek naar een Job,want het geld is bijna op
Na een paar dagen hadden we een Job gevonden en dat was Boompjes planten alleen dat duurde nog 2 weken voordat dat begon.
Maar dat was geen ramp want nu hadden we dan mooi de tijd om rond Peth te gaan reizen.

We zijn de volgende dag gelijk vertrokken en hebben ondere andere een walvissen tour gedaan.
Wat echt onwijs gaaaaaf was!!,we gingen met de boot en gingen de zee op voor 2 uur en hebben een hoop walvissen gezien van heel dicht bij.
op de terug weg hebben we ook nog een aantal dolfijnen gezien die met de boot mee gigen zwemmen,ook heel cool!
We zijn ook op een 2 km jetty geweest wat ook erg leuk was.
We hebben dieren gezien die er uit zien als steen maar dieren zijn.
Er zijn maar 3 plekken op de wereld waar ze voor komen,en een is daar.
Verder hebben we de Wave rock gezien(hebben we hele mooie foto's van)
We zijn ook nog op een walvissenboot geweest en hebben de hele historie gezien van de Australische walvissenjacht.

Na 2 weken zijn we terug naar Perth gegaan en opweg gegaan naar onze Job.
We sliepen in een Pub en hadden een hele gave groep!!
We hadden een groep van 15 mensen en dat was heel gezellie!
We stonden elke ochtend om 5.15 op hadden dan ontbijt en gingen dan om 6.15 uur weg naar de plek waar we werkte.
Om 7 uur in de ochtend begonnen we dan met boompjes planten en stopten om 5 uur in de avond en waren meestal rond 6 uur terug in de Pub.
Dan ging iedereen zich snel douchen om,om 7 uur het avond eten te krijgen.dan gingen we om 20.30 uur naar bed en stonden sochtend weer op om 5.15.
Zo ging het elke dag,dus het was werken,werken en werken.
Het werk zelf is heel hard werken je krijgt overal blaren op je handen en je moet echt doorwerken,want hoe harder je werkt hoe meer geld je krijgt.
In een tree zitten 84 boompjes en daar krijg je 3.80 dollar voor.
Op een dag doe je meestal zo rond de 50 tot 60 maar dan ben je wel echt gesloopt.
En wat het moeilijkste is om elke dag goed te blijven scoren en veel trees te krijgen,want je raakt steeds vermoeiender.
We hebben in deze 2 weken 1 dag vrij gehad en zijn nu terug in Perth.
We hebben het verder heel gezellig gehad en zijn de afgelopen dagen nog met ze allen in Perth geweest en jaja uitgeweest.
Ben heeft ook wat nieuws, hij lust bier !!
We zijn nu 1 week in Perh en gaan dan daar nog voor 5 dagen werken.

We gaan deze week nog naar een Wild life park en naar Rocknes Iland met de mensen van onze groep.
Erg gezellie!!

Nou ik denk dat we wel weer even genoeg heb verteld.

c yours laterrrr!!

ben and kim

• 15 Juli 2008 - 11:10

Wilminkies:

Helemaal leuk en avontuurlijk en ach je moet natuurlijk niet al te mooie zachte handjes houden anders geloven ze nooit dat jullie zoveel mee hebben gemaakt. Nou wij vertrekken vrijdag voor 3 weken op vakantie maar dat is natuurlijk niets vergeleken bij jullie 10 a 12 maanden pas goed op elkaar en geniet.

• 15 Juli 2008 - 17:53

Mandy:

hey die Ben en Kim!!! Wat een verhalen zeg, wat maken jullie veel mee! Echt de tijd van je leven lijkt me. Ben blij dat het goed met jullie gaat. Ik dacht dat jullie gingen werken in kapsalons? of heb ik dat verkeerd begrepen? Nou ja, in ieder geval wel spannend wat jullie daar allemaal doen. Hier gaat alles op zn hollands, dagje mooi weer en dan weer 17gr en regen. Met mij gaat het prima, ik ga 25 juli met Jan, Marije en Eric naar Toscane, vet veel zin in! Nog 3 daagjes werken dus en dan eindelijk vakantie. Hey lieverds, take good care! dikke kus van Mandy

• 15 Juli 2008 - 18:21

Tanja, Marinus, Dave:

Hallo Backpackers,

Jullie hebben geen geluk met auto´s merk ik maar jullie ervaringen maken een hoop goed. Hé Kim ik wist niet dat jij steeds zo vroeg kon opstaan en dan nog een hele dag keihard werken. Nou petje af hoor voor jullie. Wanneer gaan jullie kijken of je in het kappersvak aan de slag kan? Dat vraagt bijna iedereen zich af hier in Nederland. Beter als boompjes planten toch?
    Nou wij gaan ook bijna op vakantie naar Italië, dus ik kan jullie verhalen pas weer lezen als ik terug ben. Kan haast niet wachten. Groetjes Van iedereen uit de kapsalon en van heel veel klanten. Tot gauw. Dag luitjes Veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 17 Juli 2008 - 14:11

Opa En Oma G.:

Lieve Kim en Benjamin. Wat een verhalen zeg en veel pech met de auto maar dat wisten we al. Hoe bevalt de Ford Falcon, wat een auto hé? Wij hebben de Sedan 40 jaar geleden gehad het was echt een slee. Maar jullie beleven heel wat. Wat een hoop soorten dieren hebben ze daar die wij niet hebben. Heel fijn dat jullie zo alles opschrijven. Zo beleven wij het mee. Hoe gaat het met boom planten gaat het nog steeds goed? Lieve kinderen tot de volgende keer. Veel liefs van ons. Wees voorzichtig en tot de volgende keer. Dikke kus.

• 21 Juli 2008 - 09:02

Judith,harold,patric:

hallo allebei,eindelijk een berichtje van ons wat leuk om al jullie nieuws te lezen. met patrick gaat alles goed job van mij ook nou je hoort nog wel. groetjes jhp

• 27 Juli 2008 - 16:05

Margreeth:

Hallo daar avonturiers,

Jeetje....., wat jullie beleven; dat zijn geweldige ervaringen! Waar dienen eigenlijk die bomen voor, die jullie plantten?
    Ik kan me die walvis-safarie levendig voorstellen. Iets dergelijks heb ik op de Noordkaap meegemaakt. Daar waren echter geen dolfijnen! Die dieren die op dieren leken en het ook nog waren, hadden die een naam? 'k Ben benieuwd!
    'k Heb nog een tip voor als ooit weer eens de motor (te) warm loopt; dan onder het rijden de kachel aanzetten. Je kunt dan in ieder geval blijven rijden.
    Ik wens jullie nog een heel fijne voorzetting van jullie avonturentocht en kijk uit naar de volgende uitzending!
    Groetjes uit een (wederom) zonnig en vrolijk Den Haag.

• 28 Juli 2008 - 18:54

Maaike En Daniek:

Hoi Ben en Kim!

Bedankt voor jullie kadootjes! We hebben het uit het pakket ontvangen.
    We horen dat het goed met jullie gaat. Wel terug komen hoor!

We horen graag weer nieuwe avonturen van jullie.

Groetjes Maaike en Daniel

• 29 Juli 2008 - 21:11

George En Rees:

Hey Kim en Ben, erg leuk om al jullie verhalen te lezen. en wat een geweldige foto's allemaal. Het is wel hard werken daar, maar ja, volgens mij vermaken jullie je prima. Oh ja, Kim het is gelukt,als je het snapt.(14 weken nu)Nou tot snel en geniet lekker.
    Dikke kus George en Rees.

• 30 Juli 2008 - 18:48

Tante Nel:

he!eindelijk heb ik weer berichten van jullie.Sinds Bali kreeg ik geen bericht meer dat er iets op jullie website stond en zodoende heb ik jullie een poosje gemist.Nu keek ik ff zelf bij kim en ben en ja hoor ze waren er wel.Tjonge wat een belevenissen zeg en ook blij dat alles goed is met jullie.Ik heb nu alle berichten iuitgeprint voor oma en die leest ze met veel plezier,ze heeft ze nu al 3 x allemaal gelezen.Natuurlijk de hartelijke groeten en ze vindt het helemaal geweldig wat jullie allemaal beleven en schrijven!! groeten en dikke kus van ons