he how are you - Reisverslag uit Kununurra, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu he how are you - Reisverslag uit Kununurra, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu

he how are you

Door: ben en kim

Blijf op de hoogte en volg kim en benjamin

23 Mei 2008 | Australië, Kununurra

hello
Wij hebben het nog steeds reuze naar onze zin hier in australie.
En jaja we hebben een auto gekocht.
Hij zag er in het begin echt niet uit maaaar we hebben hem hellemaal opgepimpd tot een gave car.(er komen foto's van)
We hebben het met zijn 4en gedaan met nog twee nederlanders die we hadden ontmoet(was erg gezellig)
Nadat we klaar waren met de auto zijn we opweg gegaan naar een croccodillespark in Darwin daarna zijn we doorgereden naar een camping vlak bij het nationalpark(lichfield)en zijn we er ook achter gekomen hoever het allemaal wel niet rijden was,dat is echt enorm en daar moesten we in het begin ook echt aan wennen.
We hebben nu al zoveel gereden maar dat is op de kaart nog maar zo'n klein stukje echt iniminiklein,echt grappig.
Je zit vaak een hele dag in de auto om ergens te komen,de wegen zijn zo lang.
Je moet ook echt om de beurt rijden anders is het echt te vermoeiend
Maar oke het nationalpark dat was echt leuk,hier in Australiue zie je overal termieten heuvels en die worden echt enorm groot(was leuk om te zien)verder waren er natuurlijk hele mooie watervallen die echt niet te vergelijken zijn met Frankrijk of Oostenrijk echt heel mooi en nog een verschil is,is dat er hier Krokodillen in zwemmen als je niet uit kijkt bijten ze in je kont.
We hebben in het Nationalpark ook de eerste kangaroo gezien was erg leuk.
Verder is het hier normaal dat je langs de weg bosbranden heb,die komen gewoon vanzelf door de droogte en dat is normaal.
Er liggen hier ook langs de weg echt veel dode kangaroo's echt zielig!
Na het Lichfield nationalpark hebben we heel veel gereden en gereden en gereden,we zijn onderweg nog wel naar een Hot spring gegaan en moesten daarvoor off road was best spannend,want dan moet je door water met je auto en je bent in de middle off no where met niemand om je heen dus dat is ook spannend maar leuk.
Na een paar dagen rijden waren we in een klein plaatsje waar we sliepen op een camping waar er op een paar honderd meter van ons vandaan krokodillen leven,we hebben ze ook gezien en zien eten echt leuk.
Er leven hier ook veel aboriginals je ziet ze echt overal(ik Kim vind ze best wel een beetje erg eng,ze kijken zo raar naar je en staan ze opeens langs de weg,en dan denk je echt van he wat staat daar nou is het een aboriginal.
Verder hebben we ook echt al veel bijzondere dieren gezien kakatu's, papegaaien,adelaars, krokodillen, giftige padden, vleermuisen, spinnen ect.
Morgen gaan we weer verder reizen op weg naar Broome, een grotere stad ongeveer 2 volle dagen rijden.
doe de groeten aan holland dikke Kus ons

• 23 Mei 2008 - 06:56

Opa En Oma G.:

Lieve Kim en Benjamin.
    Wat zien jullie ontzettend veel, leuk hoor, maar wees voorzichtig. En wat fijn dat jullie een auto hebben gekocht , die heb je daar echt wel nodig uit jullie verhalen te lezen. Kunnen jullie in die auto ook slapen? Maar wat een enge dieren hebben ze daar bv. giftige padden enz. Het is wel fijn dat we jullie zo kunnen volgen via de pc. Wij kijken alweer uit naar jullie volgend bericht. Veel liefs van ons. Dikke kus,

• 23 Mei 2008 - 12:31

Pa En Ma C:

Leuk dat jullie zoveel echt leuk vinden. En Kim vreemde mensen zijn niet eng. Waarschijnlijk zijn ze bijzonder vriendelijk en gastvrij. Maar het verhaal is weer om te smullen. Wij vinden het fijn dat jullie dit allemaal kunnen doen. We zijn benieuwd naar de foto's. Ben kijk je uit met offroad, dat heb je bij Almere Haven ook eens geprobeerd, hahaha. Geniet van de reis en bent voorbereid op de grote afstanden, dus eten en drinken op voorraad mee zou ik adviseren.
    Dikke kus
    pa en ma

• 23 Mei 2008 - 22:01

Sabrina En Sander:

nou we horen het alweer, jullie hebben het fantastisch daar echt leuk wat jullie allemaal meemaken. wel eng al die vreemde dieren die je normaal gesproken niet ziet, kijk maar uit haha. ene leuk en slim dat jullie een auto hebben gekocht, kan je vast heel goed gebruiken daar. heel veel plezier nog groetjes en dikke kussies van ons

• 24 Mei 2008 - 01:16

Marc En Minke:

Hi lieve kim en ben,

Wat een avonturen al!! En de Auto heeft offroad overleefd!!! TOP WAGEN!!!
    Dankjewel voor jullie reactie op onze site :-)

Wij zijn nu aan de Oostkust, Arlie beach. Dat is bij de White Sunday islands. En voor de gezelligheid is het hier al 2 dagen aan het regen, amper zon gehad.... Dus blijf verlopig maar aan de Westkust, want voor het weer hoef je hier niet heen te komen, haha.

Marc z'n haar groeit super snel, zit er soms een wondergroei middel in die gel !?!?
    ;-)

Geniet ervan!!!! En denk aan ons als jullie lekker in de zon liggen!!

Liefs Marc en Minke

• 24 Mei 2008 - 19:05

Tineke:

Hoi Kim en Ben, geweldig die reis van jullie. Heel slim om met elkaar een auto te kopen.En die lange afstanden daar wen je denk ook wel aan. Doe wel voorzichtig niet te hard rijden en op tijd stoppen want er is genoeg te zien. Nog veel plezier verder en de groetjes en een dikke kus voor beide.

• 26 Mei 2008 - 17:51

Tanja, Marinus, Dave:

Hoi,

Ja dat Australië is wel wat anders hé als Nederland. Hier rij je in een half uurtje naar een andere stad. Waar jullie zijn doe je daar zo maar een dag over. Maar dan zie je ook wel wat. Ik vind het erg leuk dat jullie ook steeds wat foto´s plaatsen. Zo beleven wij jullie reis ook een beetje mee.

Ik hoop de volgende keer een foto aan te treffen van jullie scheurijzer. Gepimpt en al graag. Hihihi.

Blijven jullie nog een beetje op de hoogte van alle nieuwtjes uit Nederland? Of hebben jullie geen idee wat er hier allemaal gebeurt. Ben wel benieuwd.

Nou genieten maar weer en ik wacht al weer op jullie volgende berichtje.

Dikke kus
    Tanja

• 05 Juni 2008 - 08:51

Opa En Oma Egtberts:

Hoi Kim en Benjamin
    Wat leuk dat jullie het naar het zin hebben, mooie foto´s en spannende verhalen. We gaan met de caravan op vakantie, wij wensen Kim een hele fijne verjaardag daar aan de andere kant van de wereld. Geniet er maar nog van. Liefs Opa en Oma

• 07 Juni 2008 - 09:48

Rob En Milja:

hallo Kim en Benjamin,
    wat leuk om jullie avonturen te lezen en wat zien en doen jullie veel.een auto is ook geen overbodige luxe in zo`n enorm groot land.
    Kim van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag gewenst.
    we zijn nu al benieuwd naar de verdere avonturen.
    groetjes Rob en Milja

• 11 Juni 2008 - 08:43

Hans En Cissy:

Ha die Kim en Benjamin
    Een beetje laat maar we willen Kim natuurlijk hartelijk feliciteren met je verjaardag.Het zal best wel apart zijn om je verjaardag te vieren aan de andere kant van de wereld.Much fun!Groetjes van H en C en ook van Eveline en Vivian.

• 15 Juni 2008 - 18:44

Tineke En Henk:

Hoi,Kim en Benjamin. Kim van Harte Gefeliciteerd wel een beetje laat maar we zijn net terug uit Turky. Wat is het toch mooi wat jullie zien. van Wim hebben we gehoord dat jullie pech hebben met de auto, jammer he. Maar dat komt wel weer goed. Hartelijke groetjes van H.enT.

• 25 Juni 2008 - 10:54

Marianne En Koos:

Hoi allebei,
    Eindelijk dan ook eens een geluid van ons. Wat een indrukwekkende reis maken jullie. Ik hoor van Wim dat jullie nu op zoek zijn naar werk? Is dat al gelukt. En het is toch wel een supermedium dat we jullie zo op deze manier kunnen volgen.
    Inmiddels zijn de stofwolken om ons heen wat aan het neerdwarrelen. We hebben een beetje een erg hectische tijd achter de rug. De verhuizing, voor mezelf begonnen, het huis genomineerd voor een archtitectuurprijs (we hebben nu met regelmaat fotografen om ons pand (Parool, Telegraaf, NRC, Almere Vandaag etc.), mijn moeder die zo ziek was en waar ik om de dag naar toe ging - bij Den Haag, en die inmiddels is overleden. Het was wat veel. Vandaar dat jullie nog geen bericht van ons hadden gehad. Ik hoop julli nu wat intensiever te kunnen volgen. Veel liefs en geniet van alles.

Marianne (en Koos)