Milking Cows - Reisverslag uit Perth, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu Milking Cows - Reisverslag uit Perth, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu

Milking Cows

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg kim en benjamin

14 November 2012 | Australië, Perth

Hoi Lieve mensen daar zijn we weer!

Na het laatste berichtje dat we verstuurd hebben zijn we aan het werk gegaan op een melkboederij.
We zijn nu al een maand aan het werk en hebben na heel wat dagen achter elkaar gewerkt te hebben even 2 dagen vrij! mmm wat is dat lekker!!
We gaan daar intotaal 3 maanden werken zodat we daarna voor een langere periode kunnen gaan reizen waar we nu al heel erg naar uit kijken:)
Op de boederij waar we werken hebben ze zo'n 1000 koeien en 400 kalfjes.
We melken de koeien 2 keer per dag een keer om 04.00 uur sochtends tot en met +- 09.30 uur sochtends en om 14.00 uur smiddags tot +- 18.00 uur savonds.
In de tijd tussen 09.30 uur en 14.00 uur zijn we vrij om voor kim even een dutje te doen en voor ben the unit(dvd's) te kijken.
We hebben daar een eigen huis die we sinds 2 dagen delen met nog 2 andere jongens met ieder zijn eigen kamer en wij natuurlijk de master bedroom.
We zitten ongeveer een uur rijden van een stadje vandaan waar we eens in de week onze boodschappen doen.
Voor de rest is het vroeg opstaan onze wekker gaat om 03.10 uur waarna ik Kim nog 20 min. blijf liggen en Ben komt er zo'n beetje uit rond 03.45 uur om zich aan te kleden en snel een broodje te eten. hahaha.
De mensen waar we voor werken zijn heel erg makkelijk en zeiden al vrij snel dat we wel met zijn 2en zonder hun de koeien konden melken wat we nu al 3 weken doen.
We hebben daar een eigen 4wd waar we sochtends mee naar de shed rijden,Ben start de machine op ik Kim spuit de platform waar de koeien op staan met een hoge druk spuit en knuffel even met de kitten die daar rond loopt en dan starten we met melken.
Een van ons doet de zuignappen erop en de ander staat aan de andere kant waar je de zuignappen er weer afhaalt aldoende draait de platform door en gaan er elke keer weer nieuwe koeien op.
de koeien gaan er zelf op ze weten namelijk dat ze eten krijgen.
De koeien krijgen per melking 20 kilo graan veel he!we melken zo'n 20.000 liter per dag wat ook veel is vinden wij hahaha

Dit was het voor nu even tot snel weer!!

Dikke Kus Ben en Kim uit Australia

• 14 November 2012 - 08:10

Pa En Ma C:

Wat was het SUPER om jullie weer te zien!! Jullie zien er goed uit zeg.
    We genieten van jullie verslagen van Down under. Pas goed op elkaar!!
    Houden veel van jullie tot snel weer! Dikke kus.

• 14 November 2012 - 08:40

Opa En Oma G.:

Lieve Kim en Ben.
    Wat fijn weer wat van jullie te horen. Wij genieten van jullie reisverslag. Wat is het super dat jullie voor 3 maanden werk hebben en een huis, geweldig. Het is wel zwaar voor jullie om zo vroeg op te moeten staan.
    Wij wensen jullie heel veel geluk. Wees voorzichtig aub. Vele lieve groeten van opa en oma G.

• 14 November 2012 - 09:27

Maaike (van Daniel):

Doe ff een keer wat foto's van die koeien Leuk!!
    Leuk om jullie vanochtend gezien te hebben! Robine vond het ook heel leuk hoor!

• 14 November 2012 - 10:43

Loes Berghammer:

Hallo Kim en Ben,
    Heel erg leuk, weer een verslag over jullie bezigheden, geniet van alles!! Super leuk.
    XX Loes

• 14 November 2012 - 15:34

Maaike:

Hoi zussie en broer!

Ondaks dat het vroeg was vanmorgen, was het nog steeds super om jullie eindelijk weer te zien :D
    Wat een leuke verhalen hebben jullie en jullie zien er goed uit! Leuk ook nog een verhaal te lezen op de site! Hopelijk tot heel snel weer!

Dikke kus jullie zusje!

• 20 December 2012 - 12:38

Sas En Stef:

We hope to come to AUSTRALIAAAAAAAAAAAAA!!! hihihi Steph wordt nog beroemd door jullie daar! ;-)...
    Waar zitten jullie nou precies? in Perth? ...kunnen we via streetvieuw van google maps wat zien?
    Zou leuk zijn als we volgend jaar jullie kant op kunnen komen...Zijn jouw ouders nu al daar geweest Kim?Die kunnen ook niet zonder jullie zeg! hahaha..We fijn voor ze om te zien waar jullie nu leven...
    Have fun go mad!
    xxx S en S