16 dagen in Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu 16 dagen in Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu

16 dagen in Australie

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg kim en benjamin

12 Oktober 2012 | Australië, Perth

Hier dan eindelijk een berichtje na 8 dagen rondgereist te hebben
met Roxanne Jones(Roxy) onze sexy witte campertje:)

We hebben Roxy gekocht in Perth en haar even een goede opfirsbeurt gegeven(in Australie zijn auto's altijd vrouwen)na haar een goede opfrisbeurt gegeven te hebben was ons huisje klaar om ons een nieuw stuk van Australie te laten zien en richting het noorden te gaan.
We zijn vanuit Perth eerst een stukje naar beneden richting het zuiden gereden,kwamen er al snel achter dat,dat geen goed plan was omdat het daar veelste koud was en dat het alleen maar kouder werd naarmate je verder naar beneden zou gaan.
We hebben 1 nachtje in de kou geslapen om de volgende dag een paar honderd km terug te rijden en naar het Noorden te gaan(de warmte).
Op weg naar het Noorden zit een heel mooi Nationalpark(de Pinnancles)dat is moeilijk uit te leggen maar heel indrukwekkend,dat zijn oranje stenen die uit de grond steken en dat met een oppervlakte van heeel veel kilometers begrijpen jullie het hahaha(zie foto)
Na de Pinnancles zijn we doorgereden naar Geraldton daar zijn we naar het Batavia museum geweest en hebben we even goed boodschappen gedaan zodat we even een goede vooraad hadden voor de komende dagen in alle kleine dorpjes waar de supermarkten heel duur zijn,dezelfde dag zijn we nog weer verder gereden om dan toch maar is opzoek te gaan naar een camping en uiteindelijik te belanden in een super klein dorpje aan de kust met een Pink Lake(zie foto).
De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan en weggegaan om op ta gaan naar het Kalbarri Nationalpark inverband met de schoolvakantie die hier nu is en alle campings bezet zijn.
Aangekomen in Kalbarri hebben we gelijk fanatiek 2 nachten geboekt op een camping waarna we er daarna bij de Toerist information achter kwamen dat wij niet eens echt het Nationalpark in konden want daart had je een 4wd voor nodig of je moest een tour doen en die zijn heel duur dat werd hem niet.
De eerste dag hebben we gelezen en genoten van het mooie weer en de 2de dag hadden we ontdekt dat er wel een hele mooie kustlijn is met heel veel mooie Look outs op cliffs diepe afgronden in de zee:)
Na 2 dagen Kalbarri zijn we doorgereden naar Monkey Mia Nationalpark waar we rond 14.00 uur smiddags aankwamen en het echt super heet was zo'n 35 graden we klagen niet hoor maar het was wel opeens heel heet hahhaha.
Monkey Mia hetzelf heeft een wit strand een bar en de camping wat zo gaaf is aan Monkey Mia is dat er elke ochtend dolfijnen naar het strand zwemmen en ze die gaan voeden.
Wijzelf wisten dat Monkey Mia een toeristen ding is maarja dat weet je van te voren.
Smiddags hebben we nog lekker gezwommen in de zee en savonds met wat Nederlanders samen gegeten.
Sochtends zijn we vroeg opgestaan om het dolfijnen voeden te gaan bekijken rond een uurtje of 08.00 uur kwam er een begeleider over dat je ze niet mag aanraken enz.,dat er gemiddeld per dag minimaal 5 dolfijnen komen om te eten maar dat het er ook veel meer(het meeste wat ze gehad hadden was 24 dolfijnen)of minder kunnen zijn.
Iedereen mocht naar de waterkant lopen maar nog geen dolfijnen te zien.
Een half uur later nog geen dolfijnen te zien maar jaja wel een schildpad en veel pelikanen.
Na denk ik een uur wachten zag ierdereen iets in het water iedereen a dolfin a dolfin! en gelukkig hadden we niets voor niks gewacht,daar kwam Nickey aanzwemmen een zwangere dolfijn.
Na het voeden van Nickey en de pelikanen weggehouden te proberen te hebben van de vis ging Nickey weer weg.
Oja er was ook een hele gekke pelikaan die hapte de hele tijd in het rond,de begeleidster zij dat hij ook een beetje in de war was hahaha
Na het voeden van de dolfijnen zijn we weer terug gereden richting de hoofdweg met een aantal mooie look outs en onderweg zijn we een familie emu's tegen gekomen hoe schattig!
Op de hoofdweg aangekomen zijn we terug gereden richting Perth en 2 dagen later zit ik dit nu te typen.
Binnenkort gaan werken het is nog even afwachten wat en wanneer:)

Tot snel Dikke Kus Ben en Kim

• 12 Oktober 2012 - 09:11

De Wilminkies:

Heey

Het klinkt weer allemaal super chill. Lachen dat jullie auto een naam heeft, ga ook maar een leuke naam voor mijn polo verzinnen. haha
    Tja en straks werken, want de centjes moeten ergens vandaan komen, goh wat zullen jullie het zwaar krijgen, wat was het ook alweer de vorige keer, schapen scheren, fruit plukken..... je zal maar hier in Nederland een kantoorbaan hebben. Dan is de keuze snel gemaakt. Hoezo jaloers
    Maar maak je maar geen zorgen om ons hoor... met ons gaat het ook goed :.)
    Heel veel plezier daar, en ik kijk alweer uit naar het volgende bericht.

Veel liefs de Wilminkies

• 12 Oktober 2012 - 10:43

Pa En Ma C:

Hoi lieverds.

Super om zulke leuke verhalen over jullie te lezen.Wat een mooie camper zeg!!!
    Hebben jullie er een lekker bed in!!!
    Geweldig dat daar zoveel dieren in het wild leven.Heel gaaf om te zien denk ik.
    Jullie gingen toch werken als druivenplukkers in een wijngaard,of gaat dat niet door.

Bij ons is het erg slecht weer,regen regen en nog eens regen.Wij zijn erg verkouden en verlangen nu alweer naar de zon,wat een geluk hebben jullie.

Lieverds heel veel geluk en pas goed op elkaar.
    Dikke kus ons.

• 12 Oktober 2012 - 18:04

Margreeth:

Hallo daar globetrotters,

Jullie hebben 't weer helemaal voor elkaar! Leuk campertje, trouwens! Wat heerlijk er zo opuit te kunnen trekken en ........ verstandig het goeie weer opgezocht! Geniet er maar op los en als er werk aan de winkel komt, zie je dat vanzelf.
    Leuk weer, om jullie avonturen te kunnen mee beleven. 'k Houd 't helemaal bij en wens jullie een heel fijne tijd dat aan de andere kant.

Met een lieve groet,
    Margreeth

• 14 Oktober 2012 - 11:36

Daniel, Maaike En Robine:

He Ben en Kim!!

Ziet er allemaal weer heel erg leuk en relaxed uit! Geniet er van daaro.

Dikke kus en knuffels van ons.

• 15 Oktober 2012 - 08:39

Opa En Oma G.:

Lieve Kim en Benjamin.

Eindelijk krijg jullie iets van ons te horen. Wij hebben het verslag vandaag pas gekregen. Fijn van jullie te horen dat jullie een leuk campertje hebben opgeknapt en er veel mee reizen met prachtig weer. Een beetje jaloers ben ik (oma) daar wel op, hier is het koud en nat, vreselijk Wij wensen jullie heel veel mooi weer toe. Wat lijkt ons het leuk om die dolfijnen te zien en eten te geven. Enig.
    Lieve kinderen de hartelijke groeten en een dikke kus van ons.

• 15 Oktober 2012 - 22:05

Maaike:

Heeeey zussie en broer!

Wat een super verhaal en wat heerlijk om wat te lezen! Ben jaloers op de auto en de verhalen!
    Zal zo ook weer gaan! Zijn jullie nu al aan het werk? Wordt het straks wel weer beter weer in perth?
    En gewoon weer een dolfijn gezien!!:D Ik hoop dat we snel weer wat lezen en nog meer foto's! :D

Ga jullie missen op mijn verjaardag :( Dikke kus!
    xxxxxxxxxxxx jullie zusje!

• 16 Oktober 2012 - 15:15

Sas En Steph:

Dat klinkt en ziet er allemaal super uit zeg!!zo te zien hebben jullie het reuze naar je zin!Veel plezier schatten! hier gaat alles z'n gangetje...zaakjes beginnen steeds beter te lopen en onze inloopkast is klaar!!! aaaahhh hihi...en de huis kamer is ook zga klaar..helemaal happy met alle kleurtjes..nou geniet maar van de warmte!het is hier nat en koud!
    xxxxxxxxxxxxx

• 25 Oktober 2012 - 21:10

Tony:

ziet r leuk uit geniet!!!<3<3

Marjon Nijman En Bert:

Wat enig om weer wat van jullie te zien. Het lijkt dat jullie veel plezier hebben. Wij blijven jullie volgen. Pas goed op elkaar. Xx