The Outback - Reisverslag uit Cairns, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu The Outback - Reisverslag uit Cairns, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu

The Outback

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg kim en benjamin

18 April 2013 | Australië, Cairns

Hoi Hoi Allemaal,
Waa rwaren we gebleven:)
Uluru The Ouback,aangekomen bij Uluru hebben we eerst even heerlijk een duik genomen in het zwembad(het was namelijk zo'n 36 graden)en na zoveel dagen rijden is dat echt heerlijk!!
Savond's zijn we naar de zonsondergang van Uluru gegaan om vervolgens de volgende ochtend om(05.15)op te staan en de zonsopgang te zien wat wel echt gaaf was!
Na de zonsopgang zijn we de wandeling om Uluru gaan maken,de wandelingen moesten voor 11.00 uur gedaan zijn anders is het te warm boven de 36 graden en dat was echt warm!!
Na het bewandelen van Uluru was het nog maar vroeg en hebben we heerlijk gerelaxed en genoten van een middagje niks:)
De volgende ochtend zijn we de Kata Tjuta gaan bewandelen en zijn we ook weer vroeg begonnen,we waren de eerste die deze dag de wandeling deden wat wel echt gaaf was want daardoor hebben we nog een kangaroo gespot en het had wel wat:)halverwege de wandeling werd het drukker en drukker en waren wij blij dat we zo vroeg waren begonnen.
De Kata Tjuta was een hele bijzondere rotsformatie ook oranje maar heel anders als Uluru.
Nadat we naar de Kata Tjuta zijn gegaan zijn we doorgereden naar Kings Kanyon wat nog zo'n 400 km was.
Onderweg naar de Kings Kanyon hebben we nog kamelen gezien en een Thorny Devil,dat is een kleine hagedis met allemaal stekels over ze hele lichaam die zijn echt zo vetttt!!!!net een kleine dinosaurus was echt cool!!
Aangekomen op de camping bij Kings Kanyon hebben we nog even kunnen genieten van het zwembad en kunnen relaxen.
Savond's riep pappa opeens Kim kijk hier zit een raar beest ik gelijk niet aanraken aangezien pappa alles wou aanraken:)ik daarheen in de mannen toilet,zat er een schorpioen! ik mam!Ben! kijk o shit wat moeten we nou doen??
Ben heeft zijn wandelstok gehaald en hij was eigenlijk zo dood arm beest:(
De volgende ochtend hebben we de Kings Kanyon bewandeld wat vind ik de mooiste van de 3 was het was echt wel heel bijzonder mooi al moet ik zeggen dat alles in het midden van Australie bijzonder is hahahha.
Na de wandeling zijn we nog een paar honderd kilometer gaan rijden om vervolgens onze slaapplek te zoeken.
De volgend komende 3 vollen dagen hebben we gereden gereden en gereden en zijn we uiteindelijk weer terug gekomen in de bewoonde wereld.
Savond's hebben pappa en mamma ons getrakteerd op avondeten bij een pub wat echt super leuk was,we zaten namelijk in een super schattig en klein dorpje waar Ben en Ik al eerder waren geweest en het toen zo leuk vonden.
De volgende ochtend zijn we opgesplitst en zijn me ouders richting Flinders Ranges Nationalpark gegaan en wij richting Port Lincoln want Ben ging met haaien duiken.
Ben heeft helaas geen een haai gezien maar hij heeft nu nog tot September om het opnieuw te doen dus we hebben nog ff:)
De volgende ochtend hebben we me ouders weer ontmoet en zijn we doorgereden naar Adelaide.
Aangekomen in Adelaide zijn we de stad in gegaan en hebben we lekker wat gegeten en gedronken.
De volgende ochtend hebben we de Great Ocean Road gedaan en nog Koala's gezien,aaah ze zijn zo schattig!!
De volgende ochtend was het me ouders hun laatste dag in Australie en hebben we nog sochtends heerlijk aan de zee koffie gedronken en was pappa op een gegeven moment op een grasveld gaan zitten hij wou niet naar huis:)ik blijf hier het was echt zo schattig!
Maar helaas aan alles komt een eind,we hebben savonds nog wat gegeten in Melbourne om ze vervolgens op het vliegtuig uit te zwaaien:(
Wat is dat raar als je zo'n dikke 4 weken samen hebt gereisd en ze dan opeens weg zijn:(
We zijn er nu wel weer een beetje aan gewend hoor hahaha
We zijn daarna nog 2 dagen in Melbourne gebleven en zijn vervolgens naar vrienden gegaan die we 5 jaar geleden hebben leren kennen
Aangekomen bij onze vrienden zijn we daar eerst 3 dagen gebleven en vet gemest,we werden overal uitgenodigd om daar te ontbijten en daar te lunchen en daar de avondeten echt super!!
Na 3 dagen zijn we even 2 dagen weggeweest om vervolgens weer terug te gaan naar onze vrienden en daar pasen te vieren:)
We hebben daar met zijn alle gecampeerd en het echt super leuk gehad,Ben heeft gevist met alle mannen en de vrouwen bleven achter om lekker te babbelen en het avondeten klaar te maken hahahha
Na uiteindelijk een week bij onze vrienden geweest te zijn ging te tijd wel heel snel,we hadden nog maar 3 weken oeps.
We zijn richting de snowymounains gereden en hebben daar 1 nacht geslapen(het was echt koud)we hebben buiten gekookt en zijn vervolgens gelijk in onze roxy gaan zitten we waren die kou niet gewend:)
We hebben de volgende ochtend de hoogste berg van Australie beklommen wat opzich wel een mooie wandeling was,volgens mij zijn we een beetje verwend met de mooie dingen die we al gezien hebben en je het gaat vergelijken:).
Na de Snowymountains zijn we doorgereden naar de oostkust en zijn we naar Surfers Paradise,Noosa Heads en Brisbane geweest.
We hebben deze dingen 5 jaar geleden ook al gezien dus we hadden nu zo iets van we slapen er een nachtje om zo snel mogelijk richting Cairns te gaan,het weer was niet echt geweldig en dat aan de zee dan zie je niet zoveel wat ons eigenlijk wel uitkwam want daardoor word je ook niet afgeleid om wel te gaan kijken en te denken van o we willen dat zien en dat zien,we zijn de Oostkust overgescheurd en waren in een korte tijd in Cairns.
100 km voor Cairns zijn we nog naar Petronellapark gegaan wat echt ontzettend wijs was,we hadden daar regen wat eigenlijk wel een goede bijeenkomst was want dat gaf echt wat aan het park.
Het Petronellapark is ooit begonnen door een man die een droom had om een kasteel te bouwen en een danszaal en hun eigen huisje(ze leefde namelijk niet in het kasteel).
Deze man was de eerste die electriciteit had uitgevonden in Australie en dus de eerst met electriciteit en ook de eerst met drinkwater,dat hadden ze gevonden in het regenwoud.
Om een heel lang verhaal kort te maken:er is ooit een brand geweest waardoor er heel wat afgebrand is en er zijn syclonen geweest waardoor er heel veel ingestort is van het park,vervolgens is de eigenaar uiteindelijk overleden en is er nooit meer wat mee gedaan.
Na heel veeel jaren heeft iemand het park terug gevonden en kwamen ze erachter dat dit park een hele historie had.
Het park is nu geoepend voor toeristen en reizigers en is in de jaren helemaal begroeit met groen,bomen,regenwoud er is een waterval en het was een bijzonder stukje wat we nog niet gezien hadden.
Na het Petronellapark zijn we naar Cairns gegaan waar we de Great barrier reef hebben gedaan.
We zijn op een tour gegaan met een groep van 16 man.
We zijn sochtends om 07.45 uur vertrokken met de boot en moesten 2 uur varen om op de plek van bestemming te komen.
Aangekomen op de plek gingen we eerst snorkelen om vervolgens daarna te gaan duiken.
Ben en Ik gingen samen met een begeleider duiken,we kregen een fles op onze rug,flippers aan en gaan met die banaan.
We gingen eerst even oefenen in het water met ademhalen en het dieper gaan,het deet namelijk zeer aan me oren(Ben had nergens problemen mee)
Na een beetje oefenen ging het goed en gingen we dieper en dieper:)
We zijn uiteindelijk zo'n 9 meter diep gegaan en 40 min. onder water geweest.
Het was echt super mooooiii wat een prachtige wereld onder water.
We hebben heel veel mooi koraal gezien,een zeeslak,een schildpad,zeesterren,hele grote schelpen als je die aanraakt gaan ze dicht,fining nemo,clown fish en nog veeeeele vissen,er zijn zoveel verschillende grote en kleine vissen en kleuren en maten echt het was zo gaaf!!!!!!
Na het duiken had ik Kim het echt super koud brrrrrrrr,we hebben gelunched en daarna hebben we nog 2,5 uur gesnorkeld het was echt zo cooool,Ben die was niet meer uit het water te krijgen die had echt zo iets van nog een tour nog een keer nog een keer!!!echt leuk:)
Gelukkig gaan we nog 3 maanden naar Azie en hebben we nog veel mogelijkheden om te snorkelen,we hebben het nu helemaal te pakken:)
Oja nog een ding,Ben heeft op het laatste moment nog een haai gezien echt cool!!
Na een geweldige dag gehad te hebben en super genoten te hebben,zijn we even lekker gaan douchen en nog ff Cairns ingeweest met Ieren die we ontmoet hadden:)
De volgende dag zijn we naar Cape Tribulation gegaan dat is 2 uur hoger van Cairns.
Cape Tirbulation is een regenwoud nationalpark waar we een 6 uur durende wandeling hebben gedaan.
De dag begon met dat ik een giga grote spin op me had toen ik de auto dicht wou doen:(
Ik wou de auto dicht doen en toen zat er een giga grote spin die me aanviel en naar me hand greep,ik werd natuurlijk helemaal gek en begon echt te springen en huilen aaaah ik vind ze zo eng van dichtbij.
Ben heeft hem daarna gedood hij probeerde onze auto in te gaan het is hem niet gelukt:)
Vervolgens zijn we de wandeling begonnen en viel Ben over een boomstam met allemaal prikkels in zijn handen het was niet onze dag.
Naarmate we verder klommem hadden we echt zo iets van wat doen we?
is dit leuk?het was namelijk zo warm en het was 7 km maar wel een hele lange 7 km,klimmen,klimmen en klimmen
Eenmaal hoger kregen we bloedzuigers toen waren we er helemaal klaar mee.
Uiteindelijk hebben we de top bereikt en ook dat viel tegen,het was niet onze dag om te wandelen.
Uiteindelijk hebben we 6 uur gedaan over 7 km echt ongelofelijk we waren op.
De volgende ochtend zijn we terug gereden naar Cairns het is echt een prachtige route langs de kustlijn.
Vandaag vertrekken we richting het midden om vervolgens via de westkust terug te gaan naar de boederij.
We hebben nog 12 dagen om 6200 km af te leggen en moeten zo'n 500 km per dag rijden,ja dat is best veel hahahha
Roxy doet het gelukkig nog geweldig nog 6200 km en dan heeft ze een rondje Australie gedaan,het midden en Tasmanie.
We hebben verder nog steeds prachtig weer en genieten volop:)
Het weer in NL word ook wat beter van horen:)fijn voor jullie allemaal het is jullie gegunt na zolange winter!

Dit was het verhaal tot nu de dag van vandaag wij gaan nu rijden tot snel allemaal:)

Dikke Kus the Aussies:):)

• 19 April 2013 - 08:49

Opa En Oma G.:

Lieve Kim en Ben.

Wat een lang verhaal. Wat hebben jullie weer heel veel gezien en meegemaakt. Wat fijn dat Kim haar ouders dat ook hebben meegemaakt. Wij vinden het heel fijn om dat te lezen.Wij wensen jullie nog heel veel geluk en wees voorzichtig. Wat een verhaal met die spin ik (Willy) kan het me goed voorstellen , ik zou ook bang zijn voor zo'n grote spin. En Kim haar vader met die schorpioen, vreselijk lijkt mij dat. Lieve Kim en Benjamin het allerbeste en de hartelijke groeten van opa en mij. Veel liefs en een dikke kus.

• 19 April 2013 - 12:19

Sascha En Stephan:

Jeetje wat een levensgenieters!
    Leuk zeg!Ik vind die beesten allemaal wel een beetje eng..ben niet zo van het ongedierte dus dat wordt nog wat!haha...
    Maarre..ik zat te denken...Steph kan met zijn rug niet op een luchtbed of stretchers slapen..zeker als we veel gaan wandelen ofzo dan heeft hij 's avonds een goed bed nodig anders kan hij de volgende dag niets meer...enne...zoals julie reizen..is niet echt van Hotel naar Hotel?! Is het mogenlijk als we de tijd hebben om wat rond te gaan reizen toch naar plekken te gaan waar motelletjes oid in de buurt zijn?Jullie weten dat beter dan wij denk ik...en moeten we een auto huren in Perth ofzo?nog veel om over na te denken dus.............
    Maar het klinkt allemaal supergaaf...jullie zitten nu meer noord oostenlijk..dat is mooier daar of niet?Omdat daar ook de meeste reizen naar toe gaan zag ik hier in broshures.
    Nog tips voor spullen om mee te nemen? Wandelschoenen in elk geval!
    Veel plezier nog xxxxxxxx