Dat was een fantastische tijd! - Reisverslag uit Townsville, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu Dat was een fantastische tijd! - Reisverslag uit Townsville, Australië van kim en benjamin cornelisse - WaarBenJij.nu

Dat was een fantastische tijd!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg kim en benjamin

12 April 2013 | Australië, Townsville

Heyyy Hallooo lieve mensen,
Hier dan eindelijk weer een berichtje na een langggee tijd:)
Waar waren we gebleven hahaha

Me ouders(Kim)waren aangekomen in Australie wat gaaaf!!
We hebben ze eerst opgehaald van het vliegveld en hebben nog ff wat gedronken om vervolgens de volgende ochtend hun huurauto op te halen.
Sochtend's 11.00 uur hebben we hun huurauto opgehaald wat altijd even wat tijd in beslag neemt voordat het allemaal rond is.
Smiddags hebben we alle inkopen gedaan en uiteraard heel wat bijgepraat!!!
De volgende ochtend zijn we om 05.00 uur opgestaan om met de boot naar Tasmanie te gaan.(de boot reis duurde heeel lang 10 uur je moet er wat voor over hebben om naar Tasmanie te gaan).
Aangekomen op Tasmanie hebben we lekker makkelijk pannenkoeken gebakken het was namelijk al 20.00 uur echt koken zat er niet meer in:).
De volgende ochtend zijn we naar Gradle Mountain Nationalpark gegaan waar we 2 dagen zijn gebleven.
In Gradle Mountain Nationalpark hebben we meerdere wandelingen gemaakt waar waarvan 2 wat kortere en een van een volle dag.
De volle dag wandeling was echt een super prachtige wandeling met veel klauteren en klimmen dat je soms dacht van mmm dit is eigenlijk best wel link wat we doen,we zijn uiteindelijk heelhuids beneden gekomen en het was zekers de moeite waard!!
Na Gradle Mountain Nationalpark zijn we doorgereden richting Queenstown waar Ben en Ik 5 jaar geleden een poging hadden gedaan om langs mijn Opa's broer te gaan(van Kim)ze zaten toen bij een concert in Melbourne van Andre Rieu en waren dus niet thuis.
Nu waren we weer in dat plaatsje en dachten Ben en Ik van hmmm dit komt ons bekent voor:)
We zijn eerst koffie gaan drinken en hebben mensen op straat gevraagt of ze mischien ene Egtberts kende,niemand kende Egtberts uiteindelijk zijn we wat gaan rond rijden en toen herkende we hun huis!!echt zo coool!!
Wij aangebeld en jahoor ze waren thuis!
We zijn daar +- 45 min. geweest wat echt super leuk was vooral voor me ouders(Kim)we hadden daar graag veel langer willen blijven helaas hadden we daar hadden geen tijd voor we hadden ze wel even gezien dat was al heel wat!!
Vervolgens zijn we doorgereden naar de Wall dat is een tentoonstelling van een man die een droom probeerd waar te maken door een honderd meter lange houtsnijwerk te maken met super realistische houtsnijwerken was gaaf om te zien!!
Vervolgens zijn we doorgereden naar Mount Field waar we 2 nachten zijn gebleven.
We hebben daar een mooie wandeling gemaakt waar 3 watervallen waren en heeeleee hoge bomen.
We hebben in Mount Field heel veel wilde dieren gezien en ook een slang en een hele kleine schorpioen brrrr.
Na Mount Field zijn we doorgereden na Hobart waar Ben naar een museum is geweest en ik lekker heb zitten chillen.
Mijn ouders zijn toen naar een Nationalpark gegaan waar we elkaar de volgende dag weer hebben ontmoet:)
De dagen gingen voorbij en we moesten alweer een beetje richting de boot gaan.
We zijn daarna nog naar Bay off Fire Nationalpark gegaan waar we iets minder weer hadden en ook niet echt veel gewandeld hebben,het was verder een prachtig Nationalpark en vast helemaal mooi met prachtig weer.
Vervolgens zijn we nog naar Waranatapu Nationalpark gegaan waar we een super campspot hadden en nog een leuke wandeling hebben gemaakt.
De volgende dag zijn we richting Devenport gereden want de volgende ochtend vertrok de boot naar Mainland,voordat de boot vertrok moest er nog een ding gedaan worden,er zat een hele leuke winkel/museum in een plaatsje vlak bij Devenport waar we 5 jaar geleden heen waren geweest en dat was zo leuk daar moeten we nu echt weer heen,het was nog net zo leuk!!
Savonds zijn we nog lekker uiteten geweest om Ben zijn verjaardag nog te vieren en uiteraard hebben we nog voor hem gezongen en hebben we in het Waranatapu Nationalpark taart gegeten hij was tenslotte wel jarig in Australie!!
Tasmanie was weer geweldig de mensen zijn echt super vriendelijk,we hebben veel vrij gekampeerd en hebben heel veel wilde dieren gezien en nog een ding de natuur is prachtig!!
De volgende ochtend zijn we met de boot terug gaan naar Melbourne om weer snel weg te gaan uit Melbourne en een camping te zoeken buiten de stad:)Op de camping zijn we savonds laat aangekomen nog ff wat gedronken en naar bed.
De volgende ochtend zijn we doorgereden naar The Grampians Nationalpark waar we 2 dagen zijn gebleven.
The Grampians is een super mooi Nationpark waar je heeel veel kan zien.
In 2 dagen hebben we aardig wat kleine wandelingetjes gemaakt van zo'n 2 uur per wandeling,het was super warm,een 2 uur wandeling was ook lang genoeg in die hitte.
We hadden echt een super leuke campground met een bijzondere douche,je moest een houten emmer opvullen met water en dan aan de hendeltrekken en je had een douche,Ben en Ik vonden het verder niks maar het idee is echt leuk en me ouders vonden het geweldig.
Savonds hadden we een kampvuur waar Ben en pappa hout voor hadden gesprokkeld en Ben zijn steak op heeft klaar gemaakt was echt leuk!
The Grampians is een prachtig Nationalpark met veel mooie uitzichten,watervallen en mooie wandelingen.
Na de Grampians zijn we doorgereden naar een klein plaatsje waar we savonds lekker een hapje hebben gegeten in een pub.
De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Port Augusta om vanuit daar de outback in te gaan!
We gaan naar Uluru(Ayrs Rock)heel veel kilometers en heel veel rijden voor 8 dagen.
We vertrokken smiddags vanuit Port Augusta na heel wat boodschappen inslaan voor de outback.
We hebben daarna nog zo'n 150 km gereden en zijn toen gestopt op een camping het werd namelijk afgeraden nog na zonsondergang te rijden.
De volgende ochtend waren we allemaal gesloopt,we hadden geen oog dicht gedaan,het was zooo warm en er waren super veel muggen.
Daar gingen we rijden,rijden en rijden,we zijn vroeg begonnen met rijden en probeerde zoveel mogelijk kilometers af te leggen als mogelijk.
Ben en Ik zagen heel veel Emu's,Arends en als we dan moesten tanken vroegen we aan pappa en mamma hebben jullie zo ook gezien al die Emu's en Arends?? Eeeh Nee waren die er dan?Die lagen volgens mij gewoon te slapen ofzo hahahha
We hebben 2 dagen volop gereden en kwamen toen aan bij Coober Pedy.
Coober Pedy is een plaatsje met opaalmijnen waar ze onder de grond mijngangen maken.
In Coober Pedy hebben ze veel gebouwt onder de grond zoals huizen,kerken,hotels tegen de warmte.
Na Coober Pedy zijn we verder gereden richting Uluru en hebben we er nog 1,5 dag over gedaan om bij Uluru te komen.
De Dagen rijden zijn bijzonder lang maar ook bijzonder indrukwekkend!!
Je ziet niet veel maar tegelijkertijd zie je heel veel!
De mensen onderweg zijn ook bijzonder het zijn echt wel een beetje cowboys en veel aborigonals die je niet overal ziet alles in de outback is gewoon bijzonder!!!
De mensen zijn daar soms heel onvriendelijk terwijl de volgende weer heel vriendelijk is its a different planet but really special!!!!!

Helaas moeten we er nu vandoor aangezien we zo een tour gaan doen
Ik zit nu eigenlijk helemaal in me verhaal maar aangezien wij niet echt goed zijn in het bijhouden:)is het in een keer heel erg lang en dat kost heel wat tijd hahaha

We gaan hem snel weer verder bijwerken

Dikke Kus
Ons

• 12 April 2013 - 10:15

Angelique En Wim:

Ja lieverds, we sluiten ons helemaal bij jullie verhaal aan, we hebben ontzettend genoten van de reis en veel gezien en gedaan (en ook veel wilde dieren gezien haha ondanks dat jullie dit altijd eerder zagen). Het was echt een cadeautje om samen met jullie door Australie te reizen. Inmiddels zijn we wel weer gewend in Nederland maar we missen het wel allemaal hoor. Zouden zo een vlucht terug boeken. Geniet er nog maar lekker van voordat jullie weer gaan werken. Heel veel liefs Pap en mam

• 12 April 2013 - 13:25

Opa En Oma G.:

Lieve Kim en Benjamin.

Hartelijk bedankt voor het leuke en lange verhaal dat Kim geschreven heeft jullie beleven en zien veel. Wat ontzettend fijn weer wat van jullie te horen (wij vragen het vaak aan Ingrid en Dominique hoe het met jullie gaat) maar het is leuker iets van jullie zelf te horen. Wat leuk dat Kim haar ouders bij jullie waren en dat jullie zo veel gezien hebben ook op Tasmanië.
    Hier gaat alles goed maar het weer werkt niet zo mee. Eerst een lange en koude winter en nu is het lente maar nog steeds erg koud.
    Lieve Kim en Benjamin wij missen jullie en wij houden van jullie. De hartelijke groeten en veel lefs van ons .Dikke kus.

• 12 April 2013 - 15:05

Dominique En Ingrid:

Wat is dat genieten zeg!!!!Super dat je ouders er waren!!Wij zijn altijd erg blij als we jullie zien op skype.Wij begrijpen nu ook dat reizen zoooo ontzettend gaaf is.Geniet nog van de dagen dat jullie nog vrij zijn.En dan op naar het volgende avontuur.Dikke kus ons

• 12 April 2013 - 16:05

Wilminkies:

Wauw wat een lang verhaal, maar ja wat wil je als je zoveel indrukwekkende dingen meemaakt. Klinkt weer fantastisch allemaal. Heel veel plezier samen, en we zullen je ouders (Kim) straks een dikke kus geven, want daar gaan we zo heerlijk eten.
    Veel liefs van ons
    xx

• 14 April 2013 - 00:36

Margreeth:

Hallo daar, globetrotters!

Wat een gezellig verhaal, fijn dat de thuisblijvers zo kunnen meereizen en meegenieten. Wat een belevenissen allemaal. Leuk dat je daar ook je (schoon)ouders hebt kunnen treffen. Dat zal een waar feest geweest zijn.

Als ik 'k zo allemaal lees, bekruipt me 't gevoel van: "Wat zal 't saai zijn, als ze in Holland terug zijn"! Maar aan de andere kant; dragen jullie de herinneringen tóch maar met jullie mee en ....... die zijn door niemand af te nemen.
    Doet jullie campertje 't lekker? Toch géén panne gehad onderweg? 't Is geweldig "wild" kamperen!
    Geniet er maar op los, zolang 't kan.

Met een hartelijke groet uit een koud en regenachtig Den Haag;
    Margreeth

• 16 April 2013 - 10:30

Sascha En Steph:

Zo dat klinkt allemaal wel heel erg tof zeg! Jullie hebben straks wel een heeeeel groot fotoalbum nodig denk ik! haha..Wij zijn zo benieuwd hoe we het daar gaan vinden en wat we in onze 'vrije'tijd gaan doen?! Ik denk dat we dat maar aan jullie over laten haha..wij volgen wel! Tof om jullie over 3 maandjes weer te zien! Duurt allemaal veeeel te lang! ;-)..geniet daar en wees voorzichtig!
    love you xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx van ons!

• 05 Februari 2014 - 14:36

Douwe Egtberts:

hallo kim en benjamin,
    tijdens het surfen ivm het maken van een stamboom van de familie egtberts, kwam ik toevallig jullie reisverslag tegen met de naam egtberts; ik zoek al maanden naar contacten in australie, maar kan ze niet vinden en ik weet zeker dat er familie van mij daar woont.
    willen jullie meewerken en mij wat namen opsturen, liefst met geboorteplaats en --datum.
    ik weet van: bernard, tasman, peter, hans, robert john,ton, mark, jacoba wessels-egtberts,rie lisman egtberts.
    wie zijn jullie grootouders en wie zijn jullie.
    je kunt me ook bellen 06-22196340.
    fijn als t zou lukken,
    groet douwe egtberts, zo heet ik echt.